fitnessologia

zajęcia fitness bez tajemnic

Trening interwałowy

Uważany jest za jedną z najskuteczniejszych odmian treningu, przydatną zwłaszcza dla pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a to ze względu na zwiększenie spalania spoczynkowego. Jest to doskonała propozycja i dla kobiet, i dla mężczyzn, coraz powszechniej dostępna w klubach fitness.

Jakich zajęć szukać w grafiku?

Twórcy grafików w klubach postawili na finezję i inwencję twórczą – rzadko mamy do czynienia po prostu z zajęciami trening interwałowy– często możemy znaleźć wersję angielską (interval training), Tabata training, a nawet… cardioshape. Co więcej, często kluby fitness treningi interwałowe nazywają croffit, cross fitness, cft. Zdarzają się też nazwy klubowe, np. sieć Jatomi ma zajęcia Pure Fire lub licencyjne, jak Les Mills Grit Plyo czy nasze polskie TMT i GFS. Czyli jednym słowem, trzeba być czujnym 🙂 Za to w takim bogactwie łatwiej znaleźć zajęcia, jakie będą nam odpowiadać w 100%.

fitness dla amatorów wrażeń - kettlebells

Jak wyglądają zajęcia?

Jak można się spodziewać, zajęcia składają się z krótkich interwałów, trwających z reguły 20 do 60 sekund. Podczas takiego interwału wykonujemy ćwiczenie z maksymalną intensywnością. W zależności od modelu treningu, wykonujemy albo kilka ćwiczeń, po czym je powtarzamy, albo wiele modyfikacji. Te drugie są oczywiście znacznie ciekawsze, choć pierwsze dobre będą dla osób ze słabszą koordynacją ruchową.

W treningach interwałowych może, ale nie musi być wykorzystywany sprzęt; zdarzają się zajęcia wykorzystujące tylko ciężar ciała ćwiczącego. Jednak naszym zdaniem dużo ciekawsze są zajęcia ze sprzętem, a ten może być dowolnie urozmaicony: sztangi, ciężarki, talerze, kettlebells, core bags, maty, stepy

Po interwale następuje krótka przerwa, przeznaczona jednak raczej nie na odpoczynek, a na przygotowanie się do kolejnego ćwiczenia (np. wzięcie odpowiedniego sprzętu). Czasem treningi interwałowe mają charakter stacyjny – po każdym ćwiczeniu przechodzimy do kolejnej stacji, gdzie będziemy wykonywać inne ćwiczenie.

Dla kogo takie zajęcia?

Dla wszystkich, którzy chcieliby intensywnie poćwiczyć i poprawić kondycję

Co warto wiedzieć?

Nie należy jeść na co najmniej 2 godziny przed zajęciami. Nie sprawdzaj, czy to prawda 🙂

Z podobnego powodu nie należy przesadzać z piciem podczas zajęć – tylko niezbędne minimum, nadmiar może do nas wrócić 😦

Jeśli jesteś pierwszy raz, powiedz to instruktorowi i nie szalej, na spokojnie poznaj możliwości swojego organizmu. Może następnym razem dasz radę zrobić więcej!

Mimo dużego tempa ćwiczeń pamiętaj o dobrej, bezpiecznej technice – w końcu ćwiczysz po to, żeby było lepiej, a nie gorzej!

 

 

Źródło fotografii:
.v1ctor Casale. via Compfight cc

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Marzec 6, 2014 by and tagged , .

Nawigacja

%d blogerów lubi to: